söndag 2 augusti 2009

Besvikelse angående glass

Ben & Jerry's, vad kan man säga? Har bara testat tre sorter, den första minns jag inte, men det är inte den jag skall koncentrera mig på. De två senaste jag provade hette Strawberry Cheesecake och New York Super Fudge Chunk. Vad besviken jag blev! Strawberry Cheesecake lät så himla god, och jag älskar ju DrömYoghurt med Strawberry Cheescake så jag tänkte att denna kan nog vara god. Icke! Den var så salt, så sjukligt salt att jag seriöst inte klarade av att äta mer än ett par matskedar. Synd blev det om Freddy (aka Ling/Lingling) som fick äta upp resten. Jag tokvägrade.

Någon dag senare testade vi den andre. God, till att börja med. Vit och mörk choklad i samt massor av olika nötter i chokladglass. Det låter ju hur underbart som helst, men efter en stund kändes det bara FÖR MYCKET. Det blev liksom lite äckligt, fastän den var mycket bättre än den förra.

Jag tror att Ben & Jerry's problem är att de är för mycket. De stoppar i för mycket av allting och det blir bara en hafsig sörja som låter god, verkar god, men i slutet faller ganska så platt. Jag känner att de är överreklamerade och förstår inte alls deras storhet. Priset då? För två små burkar betalade vi 106 riksdaler. Inte värt det enligt mig, men tydligen går konceptet hem. Nej, jag föredrar faktiskt Carte d'Or - Rocky Road, chokladglass med mörk choklad och marsmallows. Mumma! Kommer jag att sluta äta Ben & Jerry's? Kanske, det får tiden utvisa ^^

Ha det fint!

1 kommentar:

  1. Du har helt rätt, Ben&Jerry's är helt överreklamerade. Däremot är den nya Magnumglassen hur smarrig som helst... Choco chock tror jag att den heter, smakar kokos och mörk choklad. Jag har bara hittat den på Statoil än så länge... Men testa!

    SvaraRadera