söndag 23 augusti 2009

Fett i överflöd?


Ibalnd måste jag nog vara naiv, jag trodde verkligen inte att någon kunde komma på en sådan idé, det är verkligen vidrigt. Så vad pratar jag om? Svaret är Heart Attack Grill i Arizona USA. Det är en hamburgerbar, men inte vilken som helst. Inredningen påminner om ett sjukhus, ägaren är läkaren, servitriserna är sjuksköterskorna, you get the drill. Här inne badar all "mat" i fett. Om du skulle ha turen att väga tillräckligt mycket, så äter du gratis, i resten av ditt korta liv. Istället för en salladsbar har de, ni gissade rätt, en pommes fritesbar.

Som ni ser är deras meny riktigt vidrig. Det enda de skall ha cred för är att de inte sticker under stol med vad deras mat gör med ens kropp. De är väl medvetna om det och har det som en del i deras reklam. Jag tycker att en vanlig hamburgare är sjukt stor, men deras minsta är gigantisk. Inte konstigt att folk dör för att deras hjärtan inte orkar mer. Så vilka äter där? Folk som ser ut att behöva motionera lite oftare. Nåja, som min internetvän säger, en sådan resturang skulle bara fungera i USA, och jag tror han har rätt.

Ha det fint allihopa och tänk på vad ni stoppar i er!

1 kommentar: