onsdag 2 september 2009

Angelina Jolie?

Har funderat på en sak, nämligen grejen med Angelina Jolie. Folk verkar tycka att hon är det hetaste som finns, men nu verkar samma personer dregla över den yngre Megan Fox. Min åsikt om det hela är att Angelina Jolie alltid har sett oerhört läskig ut med sina maskulina drag och ankläppar. Ohet helt enkelt. Samma sak om Megan Fox, en yngre men lika läskig kopia av Jolie. Samma människor gillar det. Jag däremot ställer mig frågande till vad som gör dessa personer heta, eller är det bara media som säger att de är heta eftersom de passar in i något ideal som egentligen inte finns i vanliga människors medvetande? För plastigt är inte vackert, bara obehagligt. Plastbröst är obehagligt, de allra flesta gillar det inte, men ändå så plastar sig kända människor och andra människor som har fått hela alltet bakom foten. Visst vore det coolt att ha större bröst, men å andra sidan spelar det ingen roll, jag får ligga ändå. Min fästman älskar t.ex mina minituttar och har börjat tycka att små bröt är heta, my bad ;)

Så hur "skall" vi egentligen se ut? Plastade utan ansiktsdrag, eller är vi vackra som vi är med våra skavanker? För Angelina Jolie och Megan Fox är egentligen bara retuscherade fantasifigurer som attraherar en liten del män, men allra mest lesbiska kvinnor, och vi vet att vissa tänder på plast, men de är inte lika många som de som tänder på vanlig skönhet. Vad är vackert? Det kan man egentligen inte svara på eftersom alla faktiskt tycker olika. Hade det inte varit så hade inte alla människor sett så olika ut som vi faktiskt gör. Sund skönhet är bra skönhet.

1 kommentar: