torsdag 3 september 2009

Feministisk Porrfilm



Porr, vad är det med denna företeelse som väcker så många känslor hos människor? Porr har alltid funnits och alltid väckt känslor. Oftast har man sett ned på det och sedan feministrörelser skapats har man sett det som kvinnoförnedrande. På vilket sätt är det kvinnoförnedrande? För att kvinnor blir påsatta och filmas? Saken med porr är att det är regisserat "sex", så det är egentligen inte ens sex, det är underhållning.

Många klagar på att det inte finns porr för kvinnor, bara för män. Jag tycker tvärt om. Den mesta porren är fixerad vid just kvinnan. Det är en kvinna som blir påsatt, inte män. Kvinnor fantiserar om att bli påsatta etc, men det är ju politiskt inkorrekt att erkänna det eftersom det får kvinnor att framstå som svaga. Porrfilm anklagas även för att få kvinnor till att ha analsex, vilket är sååå onaturligt. Jag tror inte ett dugg på det. Det som händer är att kvinnan har blivit mer frigjord och när hon väl är det och gör saker som hon vill, till exempel ha analsex, ja då har hon blivit tvingad till det. Väldigt mycket dubbelmoral.

Så vad händer då? Jo, någonting som kallas för feministisk porrfilm skapas, porr som skall vara konstnärligt, vackert och jämnställt. Jadu, då är det inte porr längre. Porr skall inte vara vacker eller konstnärlig. Porr skall få människor till att bli kåta få tillfredsställelse För min del låter det bara extremt pretentiöst Det kommer inte attrahera någon, det kommer bara ses som någon form av konst, men aldrig som porr eftersom ingen kommer att vilja titta på det i syfte att bli upphetsad

Som kvinna kan man ju se porr som ett visuellt uttryck för sina sexuella fantasier. Jag tänder till exempel inte på någon som skulle beskrivas som vacker, konstnärlig eller jämnställd. Jag tänder inte på det. Jag tänder på motsatsen faktiskt.

Personligen tycker jag att människor överlag gnäller för mycket på porr utan att veta någonting om det, som med väldigt mycket annat. Kan det vara så att moraltanterna sluter samman för alla andra företeelser de ogillar och skramlar med sådan kraft att de får hela världen att tro att de tycker som dem? Ledsamt tycker jag.

Ha det fint och njut av det som finns att tillgå!

1 kommentar: